Прогнозується, що цьогоріч Китай імпортує рекордну кількість сирої нафти. Передумови:
скасування контролю за COVID-19,
запуск нових нафтопереробних заводів.
Reuters: "перспектива високого попиту з боку найбільшого світового імпортера стане ще одним чинником зростання для ринку нафти, який уже підтримується скороченням видобутку в групі виробників ОПЕК+ і західними санкціями проти російського експорту".
За прогнозами аналітиків, імпорт сирої нафти в Китай може зрости від 500 тис. до 1 млн барелів на день (б/д), до 11,8 млн б/д.
Бензин:
Після скасування обмежень, пов’язаних з COVID-19, попит Китаю на бензин і авіаційне паливо значно зріс у грудні. Energy Aspects прогнозують, що на бензин і авіаційне паливо припадатиме близько 50% і 30% загального зростання попиту на рідке паливо.
Дизель:
Дизельне пальне є ключовим промисловим і транспортним паливом. Проте, попит на нього може зростати повільніше. Посилаючись на заяву FGE, для того, щоб матеріалізувалися відновлення промисловості й нерухомості в Китаї, потрібно більше часу.
Окрім цього, китайські нафтопереробні заводи збільшили пропускну спроможність на 850 тис., до 1,2 млн б/д - на 6-9%(порівняно з рівнями 2022 р.)
За прогнозами аналітиків, в Китаї два ключові напрямки:
задовільнення зростаючого внутрішнього попиту,
стимулювання збільшення обсягів виробництва для підтримування прибуткових експортних постачань.
Очікування щодо нових нафтопереробних заводів:
Guangdong Petrochemical
Jiangsu Shenghong Petrochemical - їх сумарна потужність 520 тис. б/д. В найближчі місяці увійдуть у комерційну експлуатацію.
Третій новий нафтопереробний завод будує Shandong Yulong Petrochemical. Потужність - 400 тис. б/д, початок імпорту сирої нафти для можливих тестових запусків передбачають на кінець 2023 року.
Comentários