top of page
  • Фото автораAQS Group

Ситуації за основними напрямками постачання палива в Україну

Болгарія: повне припинення експорту через невизначеність подальшої роботи Лукойлівського НПЗ у Бургасі.


Румунія: затримка танкера через погодні умови, ремонт танків порту Констанца, перекритий док через підозру в російському походженні, чутки про зупинку Лукойлівського НПЗ "Петротель"


Греція: пропозицій немає.


Туреччина: відмова українських компаній від дизельного НПЗ через недостатню морозостійкість, відсутність вільних партій у порту Опет (чутки про те, що товариші вказували на неправильну переробку російського пального і "перебої" документів з meto Yu для подальшого продажу).


Італія: турбулентність через націоналізацію найбільшого лукойлівського НПЗ ISAB на Сицилії.


Польща: Ресурсні обмеження та перебої в графіку поставок через навантаження на залізниці, включаючи збільшення транспортування.


Є спільні проблеми для всіх. Нафту рф замінюють інші сорти - більш світлі (як правило), тобто вибір середніх дистиляторів менший. Це найпопулярніші позиції в Європі. Є позитив: зростання випуску бензину, ситуація на ринку краща.


До чого це призводить/призвело? До підвищення цін і послуг транспортування палива морем і сушею. За останні пару тижнів бонуси (готелі міжнародних трейдерів) уже зросли на 70-80$/т (до 3 грн/л). Але навіть охочі кинути і 100 не можуть отримати товар, тому що його немає.


Попереду 2-3 місяці турбулентності, поки європейський ринок не адаптується спочатку до нафти, а потім до нафтових санкцій. Схоже, що ці санкції ми відчули першими. Питання не стільки в ціні, а в наявності товару.


Тому не варто поспішати критикувати союзників за стелю $60/б. щодо нафти рф. Питання не в ціні, а у відсутності дефіциту. Тому що ми отримаємо і дефіцит, і космічні ціни.


Цей період потрібно пройти: навесні ми пройшли набагато складніший етап відновлення ринку (нам довелося замінити 100% превоєнних джерел поставок, а Європі доводиться знайти "тільки" 40%). Спочатку нічого не було - ні ресурсу, ні рухомого складу, але коли ми створили стабільний попит, з'явився продукт, а потім преміальні і тарифи перевізників впали вдвічі.

Європа зараз йде подібним шляхом. У них уже перша перемога - майже відмовилися від газу рф.

  • Так, на піку ціна підскочила до 3000$ за 1000 кубів, але зараз вони заповнені і ціна 1500 (і була нижчою).

  • З газом набагато складніше, бо не вистачає танкерів і трансмісій.

  • Дизель їздить морем десятиліттями.

  • Уже є сигнали про переорієнтацію великих танкерів з Індії та Китаю в Європу. Привабливі (високі) ціни залучать до Європи зростаючі обсяги продукції з усього світу.

  • Після побудови нової комплектації поставок ціни впадуть. Тим паче, що на відміну від природного газу, зростання в рази не питання.

Чекаємо повний вихід палива рф з Європи.


Аналітика Сергія Куюна,

Консалтинг А95


0 переглядів0 коментарів

Comments


bottom of page