На початку повномасштабного вторгнення Україна опинилась у критичній ситуації, з якою не стикалась жодна країна світу: ми втратили 100% довоєнних джерел постачання нафтопродуктів.
Проте, в умовах війни вдалось побудувати нову ефективну систему надходження пального. Про це повідомив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн:
"Ембарго вплинуло на європейців і нас таким чином, що всі дуже гарно підготувались. Європа "залита" пальним, ми також. Сьогодні у найбільших мереж України пального на понад 30 діб реалізації. І це при тому, що постачання тривають, можна сказати, у нормальному режимі".
За його словами, станом на зараз Україна має хороший запас пального і "дуже впевнено рухається у весняний сезон". Запаси палива в Україні в січні 2023 року перевищили рівень січня минулого (довоєнного) року.
За даними Сергія Куюна, у січні український імпорт автомобільного бензину перевищив 200 тис. тонн. Великими постачальниками є: Румунія, Польща, Литва й Греція.
Окрім цього, Куюн зазначив, що Україна вперше почала імпорт дизпалива зі США: "Масовані постачання американського дизельного пального почались у січні, зараз вони зростають". Україна також імпортує з таких країн, як Тайвань, Індія, Нідерланди та інші.
Чим було спричинене збільшення запасів?
Куюн: "З жовтня уряд ініціював з учасниками ринку обговорення цього питання, оскільки всі розуміли, що з 5 лютого стартує ембарго на імпорт російських нафтопродуктів в Європу, і були побоювання з приводу того, що можливий дефіцит. Але цього не сталося – Україна підійшла до цієї дати з падінням ціни на пальне".
Comments