top of page
  • Фото автораAQS Group

Дефіцит “зимового” дизеля в Україні: буде чи не буде?

Як тільки температура знизиться, постане проблема із «зимовим дизелем».


Чому?

Раніше морозостійке дизельне паливо постачалось із Білорусі. У зв’язку із війною, звісно, все постачання зупинено. Дизель, який зараз є на АЗС, нерозрахований на мінусові температури.


Чи є українська альтернатива?

На жаль, на Кременчуцькому та Шебелинському нафтопереробних заводах перероблювання солярки не здійснюється. Власник компанії “Прайм” Дмитро Леушкін заявив, що морозостійкого дизеля нема і цієї зими точно переробляти не будуть.


А як же постачання з Європи?

На європейському ринку такого пального практично немає. Більшість того, що їде з Європи - не готове до нашого клімату.


Чому поділяється дизель на "літній" та "зимовий"?

В цілому, існують три види дизельного палива:

  • літній – при температурі вище -5°С;

  • зимовий – при температурі від -5°С до -20°С;

  • арктичний – при температурі до -30°С.


Як це працює?

"Літній" дизель переробляють з нафти за нормальної температури від 180 до 360 градусів. У процесі в ньому залишаються молекули парафінів.


Завдяки їм:

  • збільшується теплотворна здатність палива,

  • зменшується коефіцієнт тертя,

  • подовжується ресурс двигуна.


Проте: при невеликих заморозках парафіни в літньому дизельному паливі застигають, перетворюючи його на в’язку рідину. Саме через це є необхідність переходити на морозостійкий варіант дизеля.


Як отримати "зимове" паливо?

За допомогою додавання до звичайного дизеля депресорних та антигелевих присадок, які не дозволяють парафіну злипатися у великі конгломерати та за низьких температур закупорювати паливний фільтр.


"ДЕФІЦИТУ ОЧІКУВАТИ НЕ ВАРТО"

Про це заявляє директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн. Питання гостре, проте має шляхи вирішення:

  • Північна частина Європи має такі самі кліматичні умови (Польща, Литва, Німеччина), проте, більшу частину обсягів везуть саме з півдня, де, власне, такого палива немає. Українські трейдери вже ведуть переговори з постачальниками про закупівлю, проте поки ціни високі.

  • Окрім цього, українські трейдери вже почали проводити експерименти з додаванням до “літнього” дизеля морозостійких присадок.



2 перегляди0 коментарів

Комментарии


bottom of page