Як тільки температура знизиться, постане проблема із «зимовим дизелем».
Чому?
Раніше морозостійке дизельне паливо постачалось із Білорусі. У зв’язку із війною, звісно, все постачання зупинено. Дизель, який зараз є на АЗС, нерозрахований на мінусові температури.
Чи є українська альтернатива?
На жаль, на Кременчуцькому та Шебелинському нафтопереробних заводах перероблювання солярки не здійснюється. Власник компанії “Прайм” Дмитро Леушкін заявив, що морозостійкого дизеля нема і цієї зими точно переробляти не будуть.
А як же постачання з Європи?
На європейському ринку такого пального практично немає. Більшість того, що їде з Європи - не готове до нашого клімату.
Чому поділяється дизель на "літній" та "зимовий"?
В цілому, існують три види дизельного палива:
літній – при температурі вище -5°С;
зимовий – при температурі від -5°С до -20°С;
арктичний – при температурі до -30°С.
Як це працює?
"Літній" дизель переробляють з нафти за нормальної температури від 180 до 360 градусів. У процесі в ньому залишаються молекули парафінів.
Завдяки їм:
збільшується теплотворна здатність палива,
зменшується коефіцієнт тертя,
подовжується ресурс двигуна.
Проте: при невеликих заморозках парафіни в літньому дизельному паливі застигають, перетворюючи його на в’язку рідину. Саме через це є необхідність переходити на морозостійкий варіант дизеля.
Як отримати "зимове" паливо?
За допомогою додавання до звичайного дизеля депресорних та антигелевих присадок, які не дозволяють парафіну злипатися у великі конгломерати та за низьких температур закупорювати паливний фільтр.
"ДЕФІЦИТУ ОЧІКУВАТИ НЕ ВАРТО"
Про це заявляє директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн. Питання гостре, проте має шляхи вирішення:
Північна частина Європи має такі самі кліматичні умови (Польща, Литва, Німеччина), проте, більшу частину обсягів везуть саме з півдня, де, власне, такого палива немає. Українські трейдери вже ведуть переговори з постачальниками про закупівлю, проте поки ціни високі.
Окрім цього, українські трейдери вже почали проводити експерименти з додаванням до “літнього” дизеля морозостійких присадок.
Комментарии